sandwich
Pierre
2005-12-22 16:33:03 UTC
Ända sen jag var till England första gången, har jag undrat varför man
skär diagonalt över en brödet, dvs gör en trekant av en dubbelmacka.
Varför gör man så? Att man sedan i Sverige på gamla SJ tågens bistrovagn
lägger in den i plast och stoppar den i ett +8C gradigt kylskåp är en
femma, där jag inte kräver ett svar, men likväl skulle vara intressant
att veta.
/Kjelle
Snyggare! Och man behöver inte gapa så gräsligt stort ;-) när andra
tittar på.
Besides, hur skulle det se ut om alla smörgåsar var fyrkantiga?
Gapar man större om mackan är fyrkantig?
Ove
2005-12-22 19:42:05 UTC
Post by Pierre
[...]
Man kan få smör i mungipan annars. Om man är lite bortdomnad.

/Ove
Pierre
Då tar man en sup extra.
Ove
2005-12-22 22:04:14 UTC
Post by Pierre
Post by Ove
Post by Pierre
[...]
Och en macka till...
Festligt med en till som inte biter av smörgåsarna. Det känns lyxigt att
svälja dom hela.

[]-:
Pierre
2005-12-23 14:18:19 UTC
[...]